استیم ژنراتور اتوکلاو یا Steam generator autoclave

استیم ژنراتور اتوکلاو یا Steam generator autoclave که نام لاتین را به آن اختصاص داده اند؛ این قطعه نیز کار بسیار بزرگ و مهمی را در اتوکلاو انجام می دهد که در صورت نبود این قطعه کار با اتوکلاو نتیجه ای نخواهد داشت زیرا بخار حاصل از آن نشان از عملکرد عالی این دستگاه می باشد.

Steam generator autoclave یا استیم ژنراتور اتوکلاو

برای تولید بخار درون دستگاه ‌ها اتوکلاو، از استیم ژنراتور اتوکلاو یا همان مولد بخار استفاده می شود که با کمک سیستم کنترل دستگاه می توان میزان بخار را نیز کنترل کرد.
این مولد بخار با کمک المنت هایی اقدام به تولید بخار های در درون اتوکلاوها می کنند؛ استیم ژنراتور نوعی بویلر (Boiler) است که بسیار پیشرفته که از جمله قطعات قدیمی در این دستگاه شناخته شده است.

مزایا استیم ژنراتور اتوکلاو:

امروزه در کشورهای پیشرفته دنیا از سیستم های بویلری المنتی بسیار کم استفاده می شود، این دو تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در زیر به بررسی تعدادی از آن ها پرداخته ایم.
مزایای اصلی این ابزار سبب شده است تا جایگاه خود را در این دستگاه حفظ کند و نه تنها ابزاری جایگزین آن نشده است بلکه آن را هر روز به صورت پیشرفته تری ارتقا می دهند.

مدت زمان تولید بخار

در سیستم های بویلری شاهد آن خواهیم بود که بخار در زمانی بین 30 تا 45 دقیقه تولید خواهد شد اما در استیم ژنراتور اتوکلاو این زمان کمتر از 7 دقیقه می باشد که همین مسئله سبب شده است میزان مصرف انرژی بسیار کمتر باشد.

پیوستگی در تولید بخار

در فرایند استریلیزاسیون بسیار مهم است که بخار به صورت مستمر و پایدار به همراه فشار بالا باشد، که در سیستم های المنتی ما شاهد آن خواهیم بود که امکان وجود 30 درصد خطا در فرایند استریلیزاسیون وجود خواهد داشت.

این در صورتی است که با وجود استیم ژنراتور اتوکلاو تجهیزات به صورت کامل استریل می شوند و نگرانی به وجود نخواهد آمد و افراد از این جهت آسوده خاطر هستند.

قیمتی کمتر همراه با کارایی بیشتر

استیم ژنراتور اتوکلاو حدود 20 درصد ارزانتر از نوع اتوکلاو المنتی است که این تفاوت قیمت با در نظر گرفتن میزان کارایی و عملکرد استیم بخار اتوکلاو هر کسی را به خرید این محصول تشویق می کند.

جهت جویا شدن از آخرین قیمت ها به سایت های آنلاین ما، به مراکز معتبر در نزدیکی خود و هر شعبه ی منتخب دیگری برای جویا شدن از آخرین قیمت ها می توانید مراجعه کنید.

سایر مزایا

یکی از معایبی که در گذشته وجود داشت صدای های آزار دهنده ی این دستگاه بود که امروزه این مشکل به طور کامل برطرف شده است، ایمنی بالا و صدای بسیار کم استیم ژنراتور بسیار قابل تأمل است و خریداران با وجود چنین استیم های از صدای اضافی در اطراف خود آسوده خاطر می گردند.

نگهداری و تعمیر

تعمیر وسایل استریل کننده کاری بسیار حساس است و باید توسط افراد با تجربه اقدام به تعویض و یا تعمیر قطعات کنند، استریم ژنراتور اتوکلاو یکی از مهمترین بخش ها در زمینه استریل است زیرا تامین و تولید بخار بر عهده‌ی این قطعه می باشد.

امروزه با وجود فروشگاهای مجازی قطعات با کیفیت های متفاوتی عرضه می شوند که هر کدام قیمت مشخصی دارند که به دلیل نوسانات موجود در بازار قیمت دقیقی از قطعات را نمی توان بیان کرد اما به یک جست و جوی به آسانی می توان قیمت برخی از انواع استیم ژنراتور را به دست آورد.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *