قیمت انواع اتوکلاو در ایران و کشورهای دیگر دنیا

قیمت اتوکلاو به پارامتر های فراوانی بستگی دارد. مهمترین پارامتری که در تعیین قیمت اتوکلاو موثر می باشد، حجم چمبر خواهد بود. معمولا، اتوکلاو ها با حجم چمبر بالاتر گرانتر خواهند بود. تعداد سیکل های کاری دستگاه، تعداد برنامه های در نظر گرفته شده بر روی دستگاه، قابلیت اتصال به پرینتر و مواردی از این دست، بر روی قیمت اتوکلاوها تاثیر فراوانی خواهند داشت.

از اتوکلاو ها برای ضدعفونی و همچنین استریل کردن تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی استفاده می شود. البته این محصول کاربرد صنعتی نیز دارد که در این مقاله بررسی نمی شود. فرآیند استریلیزاسیون از طریق بخار آب در فشار و همچنین دمای بالا انجام می پذیرد. در واقع Autoclave ها باکتری ها و نیز اسپور های موجود بر روی تجهیزات پزشکی را پاک می کنند. این امر سبب می شود که پزشکان بتوانند دوباره از آن تجهیزات استفاده کنند.

ازجمله کاربردهای بسیار مهم دستگاه اتوکلاو در مطب های دندانپزشکی خواهد بود. دندانپزشکان می توانند با تهیه اتوکلاو مناسب، تجهیزات مورد استفاده و اینسترومنت های در انتهای روز استریل و همچنین ضد عفونی کنند. البته جالب است بدانید، تمامی تجهیزات و اینسترومنت ها، اتوکلاو نخواهند شد. در واقع باید از داشتن قابلیت اتوکلاو شدن آنها اطمینان پیدا کنید. در غیر اینصورت باعث خراب شدن اتوکلاو و نیز تجهیزات و یا اینسترومنت خواهد شد.

بهترین تولید کنندگان اتوکلاو

در این قسمت می خواهیم به معرفی بهترین برند ها و قیمت اتوکلاو موجود بپردازیم. شرکت های متفاوتی در کشورهای مختلف دنیا اقدام به تولید و همچنین فروش دستگاه اتوکلاو نموده اند. همچنین در کشور ما ایران شرکت هایی وجود دارند که تحت نظارت سازمان تجهیزات پزشکی به ساخت دستگاه اتوکلاو  و نیز بومی سازی این دستگاه اقدام کرده اند  می توان گفت اتوکلاو های تولیدی ایران کیفیت بالایی دارند و همچنین از نظر اقتصادی بسیار به­صرفه هستند که می توانید قیمت اتوکلاو ایرانی را با نمونه ی خارجی مقایسه کنید.

برای مثال، شرکت های معتبر خارجی از قبیل، کمپانی های MOCOM، Euronda و Stern Weber می باشند. هر سه کمپانی مطرح شده، شرکت های ایتالیایی هستند که دارای سابقه ی  طولانی هستند و در ساخت دستگاه Autoclave و دارای تجارب زیادی هستند.

مهمترین مشخصات اتوکلاو

محصول اتوکلاو دارای مشخصات مهمی هستند که در قیمت اتوکلاو می تواند تاثیرگذار باشد. در انتخاب مناسب این دستگاه باید به آنها دقت کرد. در ادامه مطلب به مهمترین مشخصات اتوکلاو اشاره می کنیم.

حجم چمبر: امروزه دستگاه های اتوکلاو در حجم های متنوعی جهت استریلیزاسیون تولید می شوند. با درنظر گرفتن، تعداد تجهیزات مورد استفاده برای ضدعفونی باید حجم مورد نظر را انتخاب نمود. به صورت معمول اتوکلاوها در حجم های 17، 18، 22، 23، 24 و 28 لیتری طراحی می شوند.

جنس چمبر: برای طراحی و ساخت چمبر های با کیفیت از جنس فولاد ضد زنگ استفاده می کنند. دلیل استفاده از جنس فولادهای ضد زنگ در چمبر ها مقاومت بالای آن در برابر بخار آب است.

درب اتوکلاو: یکی از مهمترین اجزاء این محصول درب دستگاه به شمار می آید، که خود درب از چند قسمت تشکیل می شود. گیج فشار، واحد تخلیه فشار و همچنین دریچه اطمینان اجزاء اصلی درب اتوکلاو خواهند بود. گیج فشار نشان دهنده فشار درون اتوکلاو و واحد تخلیه فشار نیز، فشار داخل چمبر را کنترل می کند.

پمپ وکیوم: وجود هوا در چمبر باعث بالا رفتن احتمال رشد میکروارگانیسم ها خواهد شد. به همین خاطر پمپ وکیوم یکی از مهمترین اجزاء اتوکلاو به حساب می آید. برای تخلیه هوا در چمپر و اطمینان از این موضوع، سازندگان اتوکلاوها فرآیند ایجاد خلاء را در مراحل متعددی طراحی می کنند.

تبرید فاضلاب: بعد از پایان مراحل کار، آب کثیف باقیمانده وارد فاضلاب خواهد شد. اما آب دارای دمای بالایی می باشد و احتمال دارد به سیستم فاضلاب ساختمان صدمه بزند. به همین دلیل، وجود و طراحی سیستم تبرید فاضلاب در دستگاه اتوکلاو الزامی می باشد.

 بررسی قیمت اتوکلاو

قیمت اتوکلاو به پارامتر های فراوانی بستگی دارد. مهمترین پارامتری که در تعیین قیمت اتوکلاو موثر می باشد، حجم چمبر خواهد بود. معمولا، اتوکلاو ها با حجم چمبر بالاتر گرانتر خواهند بود. تعداد سیکل های کاری دستگاه، تعداد برنامه های در نظر گرفته شده بر روی دستگاه، قابلیت اتصال به پرینتر و مواردی از این دست، بر روی قیمت اتوکلاوها تاثیر فراوانی خواهند داشت.

تهیه دستگاه اتوکلاو با قیمت مناسب

صنعتگران عزیز شما می توانید بهترین برند های اتوکلاو را در سایت شرکت کاوش مگا مشاهده نمایید.  درضمن با توجه به مطالب بیان شده، شما می توانید برند های مختلف اتوکلاوهای موجود را با هم مورد مقایسه قرار دهید و بعد از آن از محصولات موجود جهت خرید اتوکلاو، بهترین و همچنین مناسب ترین مورد را انتخاب کنید.

مشتریان عزیز می توانید، از مشاوره کارشناسان کاوش مگا در خرید اتوکلاو و بررسی قیمت اتوکلاو مورد نیازتان استفاده نمایید.

خرید اتوکلاو ایرانی یا خارجی

در موقع تهیه دستگاه های اتوکلاو باید به نکات زیادی دقت نمایید. البته اگر اطلاعات کافی را در مورد اتوکلاوهای ایرانی ندارید، احتمالا خرید می تواند برایتان سخت باشد. مهمترین و شاید اولین دو راهی که افراد در جهت خرید تجهیزات برای آنها پیش می آید، برند دستگاه می باشد.

در واقع این موضوع که دستگاه اتوکلاو ایرانی و یا اتوکلاو خارجی را انتخاب کنیم، موضوع بسیار کلیشه ای و در عین حال بسیار گیج کننده خواهد بود. البته این نکته را باید در نظر داشت که برند های خارجی در زمینه ی تولید اتوکلاوهای مختلف پیشگام می باشند. از نظر تجربه کاری و همچنین ساخت معمولا برند های خارجی نسبت به برند های ایرانی بیشتر می باشد.

برای یک انتخاب اولیه بدون تحقیق زیاد در این مورد، برند خارجی می تواند نیاز اغلب خریداران را برطرف کند. ولی با توجه به اینکه، تولیدکنندگان امروزه برند های داخلی در زمینه تولید دستگاه های استریل توانسته اند جایگاه خوبی را به نیز دست آورند. بنابراین در جهت خرید اتوکلاو ایرانی از برند های معتبر با اطمینان خاطر خرید نمایید.

مقایسه کیفیت دستگاه اتوکلاو برند ایرانی و خارجی

هنگامی که صحبت از کیفیت دستگاه اتوکلاو ایرانی با توانایی وکیوم بالا می شود، این نکته وجود دارد که دستگاه های اتوکلاو  ایرانی با کیفیتی که دارند، توانسته اند، جایگاه خوبی را در کنار رقیبان خارجی به خود پیدا کنند. این موضوع را باید در نظر گرفت، که امروزه تولید کنندگان ایرانی تجهیزات استریل را با توجه به علم زنده روز دنیا و به کارگیری نیروهای کاربلد و آموزش دیده توانسته اند، دستگاه با کیفیت بالایی را به بازار های داخلی و خارجی عرضه کنند.

تمام قطعات استفاده شده در جهت تولید دستگاه اتوکلاو ایرانی از بهترین متریال اولیه تهیه می­شود. جای هیچ تردیدی باقی نمیماند که دستگاه های اتوکلاو ایرانی تمامی استانداردهای مورد نیاز را برای اجرای کار استریل دارا هستند. بنابراین این موضوع می تواند برای شما خریداران عزیز جهت ثبت سفارش دستگاه اتوکلاو گزینه ی مثبتی به نظر آید.

بررسی تولید کننده و نمایندگی فروش اتوکلاو

در هنگام خرید یکی از مسائل با اهمیتی که شما باید به عنوان یک خریدار به آن  توجه کنید این است که موقعیت جغرافیایی خود را در نظر بگیرید. باید به این نکته دقت داشته باشید که آیا به نمایندگی یا کارخانه تولید کننده دستگاه اتوکلاو نزدیک می باشید یا خیر؟ (حداقل در یک کشور هستید یا خیر؟). این موضوع بسیار با اهمیت است، زیرا هنگامی که بخواهید جهت خرید یک دستگاه اتوکلاو اقدام کنید، باید بتوانید بر روی خدمات پس از فروش و همچنین گارانتی محصول حساب ویژه ای داشته باشید.

در صورتیکه، دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی ایرانی را خریداری کنید، حداقل می توانید هنگام نیاز به نمایندگی های مجاز آن مراجعه کنید. اما در صورتیکه دستگاه اتوکلاو خارجی را از نمایندگی های غیر مجاز و یا واسطه ها در بازار خریداری کنید، در اینصورت دچار مشکل می شوید.

قیمت اتوکلاو معمولا بالا است، بنابراین هر اشتباه شما در این زمینه می تواند برایتان ضررهای جبران ناپذیری را ایجاد کند. این مسئله مهم را بدانید که هر دستگاه اتوکلاو می تواند، 10 سال عمر و کارایی داشته باشد. البته به شرط اینکه دستگاه دارای بدنه و تجهیزات داخلی سالم باشد و کیفیت اولیه لازم را داشته باشد. در این صورت دستگاهی که می تواند، مدت بسیار طولانی برایتان کاربرد داشته باشد، پیشنهاد می شود که از مکان درست و با کیفیت مناسب خریداری شود.

شرکت کاوش مگا

شرکت کاوش مگا در زمینه تجهیزات پزشکی از قبیل  اتوکلاو، انکوباتور، هود شیمی، لامینار، فور و … فعالیت گسترده ای دارد. استانداردها و تائیدیه‌های کاوش مگا در ادامه آورده شده­اند:

 تائیدیه از وزارت بهداشت و همچنین استاندارد ملی ایران، استقرار سیستم مدیریت کنترل کیفیت ایزو ۱۳۴۸۵ و نیز ایزو ۹۰۰۱

نمونه های اتوکلاو رومیزی تولیدی شرکت کاوش مگا

  • اتوکلاو دندانپزشکی ۱۸ لیتری رومیزی کلاس B (درب برقی)
  • اتوکلاو دندانپزشکی 23 لیتری رومیزی
  • اتوکلاو دندانپزشکی 30 لیتری رومیزی کلاس B به همراه مخزن تمام استیل
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *