واشر درب اتوکلاو

واشر درب اتوکلاو

با پیشرفت علم بسیاری از دستگاه ها برای نجات دادن جان انسان ها وارد عرصه پزشکی شده است که یکی از آن ها دستگاه اتوکلاو می باشد، قصد داریم در این مقاله به معرفی واشر درب اتوکلاو بپردازیم و انواع آن را به شما معرفی کنیم ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

یکی از علل اصلی و مهم پرداخت به واشر درب اتوکلاو پیدایش دستگاه اتوکلاو می باشد که در سال 1879 توسط شخصی به نام چارلز چمبرلند اختراع شد و پس از انواع شاهد تولید انواع مختلفی از اتوکلاوها می باشیم که هر کدام به نوبه ی فخود دارای ساختار و مزایا و کاربردهای جداگانه هستند.

انواع واشر درب اتوکلاو

همانطور که گفته شده دستگاه درب اتوکلاو دارای تنوع بسیاری است که با توجه به ساختار آن ها تنوع بسیاری در واشر آن ها نیز وجود دارد، واشر درب اتوکلاو یکی از قطعات مهم آن می باشد که نمی توان راحتی از آن چشم پوشی کرد، از جمله واشر ها می توان به چند مورد زیر اشاره کرد که دارای چند رنگ متفاوت می باشند:

  • واشر درب اتوکلاو type 1
  • واشر درب اتوکلاو type 2
  • واشر درب اتوکلاو type 3
  • و …

به جرات می توان گفت که واشر از جمله مهمترین اجزای یک اتوکلاو می باشد، زیرا در صورتی که این مورد دچاز مشکلی شود ممکن ابزار پزشکی هنگام استریل شدن به درستی تمیز نشوند و پیامدهای دیگری را به دنبال داشته باشد.

یکی از کاربرد های اصلی واشر درب اتوکلاو این است که موجب عدم نشتی حین استریل کردن می شود همچنین باید به صورت روزانه، هفته ای و شش ماه یکبار به ترتیب واشر را چک کرد تا دارای چربی اولیه باشد عاری از هر گونه ذرات اضافی باشد، حتما در هفته آن را چک کنید تا دچار آسیب دیدگی همچون پارگی نشده باشد و در نهایت پس از شش ماه آن را به صورت کلی بررسی کنید و جای آن را صورت کامل تمیز کنید و در جای خود قرار دهید.

مزایا واشر درب های اتوکلاو

تعویض آن ها به راحتی انجام می شود تنها کافیست به محل قرار گرفتن و واشر مورد نظر در حین تعویض کنید تا به خوبی آن را در جای خود نصب کنید، مزایای موجود در این ابزار سبب شده است تا کار استریل کردن به نحو احسن انجام شود.

یکی از مزایای اصلی این واشر آببندی بین درب و چمبر می باشد، در صورتی که حین استریل کردن وسایل متوجه شدید که وسایل استریل شده خیس می باشند یا پمپ وکیوم به درستی کار نمی کند به طور حتم یکی از علل آن می تواند واشر باشد پس در انتخاب آن و بررسی آن حین انجام کار دقت بیشتری را به خرج دهید.

قیمت فروش واشرهای درب اتوکلاو

قیمت برای فروش واشرهای درب اتوکلاو متفاوت است زیرا اندازه و نوع آن ها با هم یکسان نیست و با توجه به نوع دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند، همچنین عوامل بسیاری از جمله نوسانات بازار، نوع واشر، فروش کلی و جزئی و بسیاری از عومل دیگر می تواند بر روی قیمت آن ها تاثیری مستقیم داشته باشد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دغدغه جویا شدن از انواع واشرهای درب اتوکلاو را دارید می توانید به مراکز فعال در این زمینه همچون نمایندگی های مجاز، کارخانه های تولیدی، سایت های مجاز و فعال در این زمینه مراجعه کنید و از آخرین قیمت آن ها در سال 98 با خبر شوید، نکته ی قابل ذکر این است که این قیمت ها به دلایل ذکر شده در بالا ممکن است متغیر باشند.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *