معرفی کامل فیلتر هپا اتوکلاو

معرفی کامل فیلتر هپا اتوکلاو

اگر برای شما نیز سوال است که فیلتر هپا اتوکلاو چیست و چه کاری انجام می دهد حتما مطلب زیر را تا انتها مطالعه کنید زیرا در آن به معرفی کامل فیلتر هپا اتوکلاو پرداخته ایم، در این مطلب انواع آن، کاربرد اصلی، مزایا و دیگر موارد مربوطه را بیان کرده ایم.

نکته ای که می توان در ابتدا به آن اشاره داشت این است که این قطعه از دیرباز در بسیاری از وسیله ها مورد استفاده قرار گرفته که علت اصلی آن برای تمیز کردن هوا و تسویه آن ها بوده است، به دلیل مزایای بسیار زیاد آن امروزه در دستگاه های مختلفی از جمله اتوکلاوها مورد استفاده قرار گرفته است و به استریل کردن هر چه بهتر ابزار کمک شایانی می کند، نام لاتین فیلتر هپا اتوکلاو به صورت HEPA autoclave filter می باشد.

انواع فیلتر هپا اتوکلاو

تنوع در فیلتر هپا اتوکلاو در بازار به نسبت این دستگاه متفاوت می باشد که کار همگی آن ها یکسان است و دارای مزایای خاص و منحصر به فرد خود هستند که نظر افراد زیادی را به خود جذب کرده اند.

ممکن است این سوال برای شما و بسیاری از افراد پیش بیاید که چند نوع فیلتر هپا داریم؟ در زیر به معرفی چند مورد پرداخته ایم که آن ها را نسبت به رده ها دسته بندی کرده اند:

  • فیلتر هپا H10
  • فیلتر هپا H11
  • فیلتر هپا H12
  • و …

کاربرد اصلی فیلتر هپا اتوکلاو

کاربرد اصلی آن ها بدین صورت است که از طریق روزنه های موجود بر روی فیلتر هپا هوا را به داخل دستگاه مورد نظر می کشد، توجه داشته باشد که کار اصلی فیلتر هپا اتوکلاو در همین مرحله صورت می گیرد و در واقع این فیلتر اجازه می دهد که هوا به راحتی از آن عبور کند اما این در صورتی است که ذرات بزرگ تر که قطر آن ها به بیش از 100 نانومتر می رسد اجازه ی عبور از این مرحله را ندارند و همون جا می مانند.

سوال دیگری این است که ذرات با اندازه های 0.1 میکرون چه می شوند؟ آیا فیلتر هپا اتوکلاو قدرت از بین بردن آن ها را دارد؟ بله بعد از این که ذرات به حالتی مسدود شدند در این مرحله آن ها جایگاه مشخصی ندارند و مدام در حال چرخش و جابجا شدن هستند که این خود سبب می شود تا درون فیلتر هپا گرفتار شوند و آن ها نیز از بین بروند.

تعویض فیلتر هپا اتوکلاو

یکی از بهترین و اصلی ترین کارها برای طولانی کردن عمر فیلتر هپا اتوکلاو تمیز کردن و در صورت نیاز تعویض کردن به موقع آن است، دستگاه اتوکلاو دارای بخش های مختلفی است که هر کدام به نوبه ی خود در زمانی مشخص به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و چند ماه یکبار نیاز به تمیز کاری و حتی تعویض دارند، تمیز کردن به موقع فیلتر هپا به کارکرد بهتر و عمر بیشتر آن ها کمک می کند که پس از مدتی بدون شک نیاز به تعویض دارد.

در صورتی که کار شما در نهایت به تعویض این قطعه ختم شد و به دنبال قیمت مناسب آن هستید می توانید به مراکز عرضه مراجعه کنید، زیرا علاوه بر فروش دستگاه اتوکلاو قطعات آن را به صورت تک یا کلی در بسته بندی های با ضمانت نامه های معتبر به دست مشتریان خود به فروش می رسانند که در پی آن رضایت مشتریان را به دنبال دارد.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *