سنسور سطح آب اتوکلاو

تنوع در سنسور سطح آب اتوکلاو

تنوع در سنسور سطح آب اتوکلاو می تواند از هر نظری شامل طراحی، نوع، اندازه و غیره باشد که در ادامه بیشتر آن اشاره شد، اما این که کار آن چیست و در دستگاه اتوکلاو چه کاری انجام می دهد را نیز جهت افزایش اطلاعات شما در زیر بیان کرده ایم.

در قطعه سنسور سطح آب اتوکلاو نیز تنوع زیادی وجود دارد که در اصل همه ی آن ها کار یکسانی را انجام می دهند، انواع سنسور موجود در اتوکلاو ها تعیین کننده ی مقدار آب در این دستگاه می باشند، کار کردن دستگاه اتوکلاو بدون آب غیر ممکن است، نکته ی حائز اهمیت این است که از آب های معمولی در این دستگاه ها استفاده نمی شود، بلکه برای جلوگیری از زنگ زدگی یا پیشگیری از هر گونه خرابی از آب های مقطر استفاده می کنند که علاوه بر طولانی شدن عمر دستگاه وسایل را به شکل عالی استریل می کند که مقدار تعیین شده سطح آب برای اتوکلاو بدین صورت است که نباید از انتهای پایین دیگ بالاتر بیاید.

در باور اولیه ی برخی افراد این مسئله پدیدار می شود که اتوکلاو برای از بین بردن میکروب ها ساخته شده است در حالی که این چنین نیست و در اصل از اتوکلاو برای ضدعفونی کردن ابزار پزشکی و غیره استفاده می شودکه با وجود دمای بسیار بالا ممکن نیست هیچ نوع باکتری در این محیط باقی بماند.

کاربرد سنسور سطح آب اتوکلاو

کاربرد آن ها را می توان از نام آن ها متوجه شد و همانطور که از نام آن ها هویداست جهت تعیین مقدار سطح آب در اتوکلاو می باشند که دارای خازن، ابعاد، وزن، تغذیه و جریان متفاوتی هستند که می توان آن ها را به دسته های مختلفی تقسیم کرد.

در برخی از اتوکلاوها سنسور سطح آب اتوکلاو این قابلیت را دارد که اگر دستگاه مورد نظر فاقد مقدار اولیه ی آب باشد دستگاه را در حالت خاموش قرار می دهد و روشن نخواهد شد توجه کنید که این خاموشی ممکن است دلایل خاص خود از جمله این که این دستگاه به برق وصل نباشد و حتی فیوز سوخته باشد، در بسیاری از اتوکلاوها از جمله نوع فوق سریع آن، سنسور سطح آب اتوکلاو وجود دارد.

مزایا سنسورهای سطح آب اتوکلاو

سنسور سطح آب اتوکلاو در بسیاری از شرایط کار آمد است، قبل از شروع به کار با دستگاه اتوکلاو باید مخزن آن را چک کرد که مقدار آب آن کافی باشد، در صورتی که تشخیص آن برای شما دشوار است می توانید از بوق های اعلان آگاه شوید که با هشدار دو بوق به شما دو پیغام را اعلام می کند، بوق اول ناشی از مخزن فضای خالی برای آب مقطر را داراست و بوق دوم حاکی از پر شدن این مخزن است، برای سالم ماندن دستگاه اتوکلاو حتما هفته ای یکبار آب را تمیز کنید و ماهی یکبار آن را تعویض فراموش نکنید که روزانه باید درزها و محل هایی که محل عبور آب است را تمیز کنید.

یکی دیگر از خصوصیات این دستگاه این است، در صورتی که از آب مقطر استفاده نکرده باشید و دستگاه رسوب کرده باشد به شما پیغام LEVEL SENSORS  را خواهد داد، این سنسور بسیار حساس بوده و شما را از تمامی مواردی که به آب ختم می شود را با خبر می سازد.

تعویض قطعه سنسور سطح آب اتوکلاو

اگر افزایش فشار در اتوکلاو صورت نگیرد می تواند مشکل از پمپ آب باشد که به صورت ضغیف کار می کند، ولیکن اگر پمپ آب مولد بخار یکسره شده و خاموش نمی شود می تواند مشکل از سنسور سطح آب اتوکلاو باشد که باید آن ها را مورد بررسی قرار داد.

این دستگاه به قدری پیچیده است که برای چک کردن و سرویس کردن آن حتما باید از یک متخصص کمک گرفت، اگر با طی کردن همه ی این مراحل دستگاه شما رفع عیب نشد ممکن است ملزم به تعویض قطعه می باشد که با درخواست از نمایندگی ها می توان این مشکل را در زمانی کوتاه برطرف کرد.

قیمت فروش سنسور سطح آب

برای تعیین کردن قیمت فروش این قطعه کار دشواری است زیرا دارای تنوع بسیاری است، که علاوه بر آن عوامل تاثیرگذار بسیاری وجود دارد که بر روی آن موثر هستند.

دستگاه اتوکلاو برای مراکز عمومی، آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد که برای هر دستگاه ممکن از سنسور سطح آب خاصی را به کار گرفته باشند بنابراین تعیین قیمت کار راحتی نیست، اما برای این که شما بتوانید از قیمت های آن ها به صورت به روز شده با خبر باشید می توانید به شعب معتبر در سراسر شهر سری بزنید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
3 (1 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *