راهنمای خرید اتوکلاو آزمایشگاهی

در خرید اتوکلاو های آزمایشگاهی باید به چندین نکته توجه کرد مانند:

1_هزینه سرویس و نگهداری به مدت یکسال

2_تحقیق و بررسی درباره گارانتی اتوکلاو ها به این دلیل که برخی شرکت ها اتوکلاوی را با قیمت پایین ارائه می دهد و پس از بررسی و تحقیق مشخص میشود که زمان گارانتی را کم می کند .گارانتی یک ویژگی مهم در خرید محصول است پس قبل از خرید محصول  راجع به این موضوع تحقیق کنید.

3_ارزیابی هزینه نصب به این جهت که اتوکلاوی را انتخاب کنید که نصب راحتی داشته باشد و وقت گیر نباشد.

4_تحقیق و بررسی در خصوص داشتن نمایندگی پس از فروش در منطقه جغرافیایی که قرار دارید به دلیل اینکه برخی اتوکلاوها خارجی هستند و ممکن است در منطقه جغرافیایی شما قرار نداشته باشد  تحقیق و بررسی کنید که اطلاعات لازم را دریافت کرده باشید تا در زمان نیاز با نمایندگی در ارتباط باشید.

تجهیزات و امکاناتی که در خرید اتوکلاو اهمیت دارد:

هر اتوکلاو باید با یک کانال خروجی با سایر تجهیزات مناسب نصب شود تا گرما پخش شود این گرما در زمان فرایند استریل کردن به وجود می آید.

5 راه مفید برای انتخاب یک استریل کننده یا اتوکلاو آزمایشگاهی مناسب :

اتوکلاو یکی از مهم ترین ابزار استریل است،هزینه خرید یک اتوکلاو زیاد است پس یک استریل کننده مناسب را انتخاب کنید ،برای اینکه یک اتوکلاو مناسب را انتخاب کنید باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

1.اندازه اتوکلاو:

این بستگی به میزان نیاز شما و حجم کاریتان دارد و میزان فضایی که برای اتوکلاو خود در نظر گرفته اید نکته دوم این است که اندازه اتوکلاو باید به گونه ای باشد که بار مورد نظر را در خود جای دهد.

2.پیشنیازهای استریلیزاسیون:

دو نوع اتوکلاو که کاربرد زیادی دارند اتوکلاوهای پیش خلاء  و اتوکلاو های گرانشی است از اتوکلاوهای پیش خلاء مانند جاروبرقی هایی هستند که هوا را از محفظه کشیده و بارگذاری می کنند به نحوی که بخار به درستی وارد محفظه شود،مدل های پیش خلاء برای مواردی که پیوستگی اجزای آن محکم نیست بسیار مناسب است.اما اتوکاو های گرانشی برای استریل کردن تجهیزات و مایعات مناسب هستند.

3.اتوکلاو دست دوم یا نو:

یکی از مواردی است که بررسی آن بستگی به شرایط شما دارد که چه مقدار می خواهید هزینه کنید و یا از لحاظ مالی در چه شرایطی قرار دارید یک اتوکلاو عمری طولانی دارد یعنی می تواند چندین دهه عمر کند،پس اگر بخواهید و بتوانید که یک اتوکلاو نو بخرید سرمایه گذاری اولیه خواهد داشت ،اگر بودجه شما محدود و کم است یک اتوکلاو سرویس شده که توانایی کامل خدمات دهی را دارد میتواند همانند یک اتوکلاو نو نیازهای شما را تامین کند. در خرید اتوکلاوها بدون توجه به این که چه نوع اتوکلاوی میخرید همیشه گارانتی را در نظر بگیرید.

4.مدت زمان گارانتی:

نکته مهم و ضروری این است که گارانتی عملکرد صحیح اتوکلاو و بخش ها و قسمت های مختلف آن را در بر گیرد باید قبل از خرید اتوکلاو خود دو سال گارانتی را در نظر بگیرید.برای مثال گارانتی قطعات برای اتوکلاو های سرویس شده شش ماه و برای اتوکلاوهای نو یک تا دو سال است.

5.پیدا کردن قطعات یدکی:

اگر که میخواهید اتوکلاو خود را برای طولانی نگه دارید اتوکلاوی را انتخاب کنید که به راحتی بتوانید لوازم یدکی آن را فراهم کنید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *