نکاتی جهت خرید انواع انکوباتور آزمایشگاهی

برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی راه و روش های زیادی وجود دارد، که تولید کننده ها و همچنین فروشنده های آن برای دسترسی راحت متقاضیان مهیا کرده اند.

با مطالعه ی مواردی که در ادامه ی مطلب بیان شده است، با برخی از متداول ترین روش های خرید انکوباتور آزمایشگاهی آشنا خواهید شد که جزء بهترین پیشنهاد های ما برای متقاضیان خرید این دستگاه می باشد.

انجام خرید انکوباتورهای آزمایشگاهی از کارخانجات تولید کننده به صورت مستقیم، که نیازمند حضور متقاضی در محل تولید می باشد. جالب است بدانید در سطح کشور ما برند های گوناگونی یافت می شوند که دارای کارخانجات تولید انکوباتور آزمایشگاهی می باشند و امکان خرید انکوباتور آزمایشگاهی ایرانی را برای متقاضیان ایجاد می کند.از روش های دیگر خرید انکوباتور آزمایشگاهی که به حضور خریدار نیاز است، خرید انکوباتور آزمایشگاهی از نمایندگی های فروشی خواهد بود که به طور اختصاصی انواع برند های خارجی و نیز داخلی را ارائه می دهند.
تهیه و خرید انکوباتور آزمایشگاهی از شرکت های پخشی که برخی از آن ها توسط برند های تولید کننده ی ایرانی و نیز بعضی دیگر توسط وارد کننده های برند های خارجی ایجاد شده اند از دیگر روش های خرید انکوباتور آزمایشگاهی به صورت مستقیم یا بدون واسطه می باشد.
برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی می توان از طریق ایجاد ارتباط تلفنی با کارخانه های تولید کننده نیز اقدام کنید که باعث می گردد بسیاری از واسطه های سود جو را از بین بردارد و بهای به مراتب کمتری برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی مد نظر خود بپردازید.
یکی از روش های نوین و جدید برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی اقدام از طریق درگاه های فروش اینترنتی می باشد که امروزه جزء پر طرفدار ترین روش های خرید به حساب می آید نکته جالب این است که بدانید اگر برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی از طریق رجوع به درگاه های اینترنتی اقدام نمایید.

 مزایای متعددی شامل حال تان خواهد شد که بعضی از این موارد شامل صرفه جویی در زمان، مقایسه انواع مختلف قیمت ها و همچنین مدل های برند های مختلف در مدت زمان کوتاه ، قیمت تمام شده معادل با بهای درب کارخانه، از میان رفتن هزینه های جانبی و همچنین موارد بسیار زیاد دیگری از این قبیل خواهند شد.

گفتنی می باشد که تمام روش هایی که برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی وجود دارد، می توانند معتبر و نامعتبر نیز باشند. از این رو دقت داشته باشید هر روشی که از آن برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی استفاده می کنید از اعتبار مطلوبی در میان جامعه نیز برخوردار باشد.

نیاز است بیان کنیم برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی باید قبل از انجام هر کاری در مرحله ی اول در مورد آن اطلاعات مناسبی کسب کنید تا بتوانید آگاهانه ترین اقدام را در این راستا انجام دهید. بنابراین خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم، زیرا نکات مفیدی پیرامون خرید انکوباتور آزمایشگاهی در آن مطرح شده است.

بیان وظیفه ی انکوباتور آزمایشگاهی

انکوباتور آزمایشگاهی جزء مهم ترین دستگاه هایی می باشد که وظایف مهمی را در انجام بسیاری از فرآیند های آزمایشگاهی خواهد داشت، در واقع مجموعه ای از وظایف بر عهده این دستگاه کاربردی است که از جمله مهم ترین مورد ها مواردی همچون کنترل شرایط هوای محیط در درون محفظه از نظر دمایی، برقراری دی اکسید کربن، اکسیژن و همچنین رطوبت کافی برای مواردی که لازم می باشد.

در بسیاری از آزمایشگاه ها و همچنین فرآیندهای آزمایشی که کاربردهای مهمی دارند، وجود انکوباتور آزمایشگاهی الزامی می باشد. چرا که عمده فعالیت های آزمایشگاهی در جهت کشت سلولی در فضایی کنترل شده و همچنین ایزوله انجام می پذیرد که چنین محیطی برای کشت سلول فقط در صورت وجود دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی فراهم خواهد شد.

انواع مختلفی از دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی در بازار یافت می شود که هر کدام از وظیفه هایی مجزا برخوردار می باشد و در فرآیند هایی متفاوت نیز کاربرد خواهند داشت. در ادامه ی مطلب به برخی از انواع دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی و بیان وظایفشان اشاره خواهیم کرد که توصیه می شود قبل از هر اقدامی برای خرید در مورد آن ها بیشتر بدانید.

  • دستگاه انکوباتور از نوع معمولی: ساده ترین نوع دستگاه های انکوباتور این مدل می باشد که به تنهای می تواند دما را بیشتر از دمای محیط کند. اگر جهت خرید انکوباتور آزمایشگاهی معمولی به بازار مراجعه می کنید، دو مدل از آن را پیدا می کنید که شامل مدل هایی تحت عنوان آنالوگ و دیجیتالی می باشند.
  • دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی از نوع CO2 : این مدل از دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی توانایی این را دارند که با انتشار  CO2 داخل انکوباتور شرایط مناسبی را برای رشد باکتریهای بی هوازی ایجاد کند.
  • دستگاه انکوباتور از نوع شیکر دار: این مدل نیز علاوه بر این که میزان دمای درون محفظه را کنترل خواهد کرد می تواند، در زمان نیاز شرایطی را جهت به هم خوردن محلول به صورت دورانی ایجاد کند.
  • دستگاه انکوباتور مدل یخچال دار: مدل یخچال دار نیز بر خلاف دستگاه انکوباتور معمولی می تواند دما را کمتر از دمای محیط ایجاد کند. البته برخی از این مدل ها امکان کاهش و نیز افزایش دما را به طور همزمان با هم خواهند داشت.
  • دستگاه انکوباتور از نوع مرطوب: با استفاده از این دستگاه ها علاوه بر این که توانایی این را دارند که دمای داخل محفظه ی دستگاه را به درجه ی مورد نظر برسانید، می توانید میزان رطوبت محیط درون محفظه را نیز تنظیم نمایند.

انواع دیگری از دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی وجود دارند که از قبیل هیبریدیزاسیون، ارتعاشی، واکنشی، استریل کننده و … می باشند.

هر یک از دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی که در مورد برخی از آن ها در بالا اشاره شد در فرآیند های مجزایی استفاده خواهند شد، زیرا هر آزمایشی نیازمند مدلی با کاربرد ها و نیز ویژگی های متفاوتی می باشد.

شیوه ی نگهداری و نیز استفاده از دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی

فرآیند نگهداری و نیز استفاده از انکوباتور آزمایشگاهی مسئله ی بسیار مهم و همچنین حائز اهمیتی می باشد، به عبارتی برای نگهداری و استفاده ی صحیح از این دستگاه لازم می باشد به نکات و عواملی توجه نمایید که نتیجه ی توجه به آن ها باعث می شود طول عمر دستگاه تان به مراتب بیشتر و نیز طولانی تر از حالت معمول شود.

در ادامه به چند مورد از مواردی که باید در شیوه ی استفاده و نیز نگهداری از این دستگاه کاربردی رعایت نمایید اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

  • قرار دادن مواد قابل اشتعال و فرار در محفظه ی دستگاه به دلیل خطر زا بودنش ممنوع می باشد.
  • می بایست سطحی که دستگاه روی آن جای می گیرد کاملاً صاف و بدون نا همواری در نظر گرفته شود.
  • نیاز است دستگاه در محلی قرار گرفته شود که با درهای اصلی، هوا کش ها و همچنین مکان هایی که هوا همواره در حال رفت و آمد می باشد، فاصله ی نسبتا زیادی داشته باشد.
  • سعی کنید دیواره ها و همچنین قفسه های دستگاه را همیشه خشک نگهداری نمایید و از خیس شدن آن ها جلوگیری کنید.
  • دقت کنید در صورت لزوم منبع آب دستگاه باید تعویض گردد، لذا تعویض به موقع آب تاثیر مهمی در میزان بازدهی دستگاه خواهد داشت.
  • فراموش نفرمایید که انواع دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی را حتما باید در فواصل زمانی ماهانه با آب و صابون شستشو بدهید و کاملاً ضد عفونی نمایید.
  • نیاز است قسمت هایی نظیر منبع برق دستگاه، پریز برق و همچنین کلید های روش و خاموش دستگاه در فواصل زمانی مشخصی چک گردد.
  • در صورتی که دستگاه وظایف خود را به خوبی انجام ندهد نیاز است به افراد متخصصی که در این حوزه فعالیت خواهند کرد، اطلاع دهید.
  • بهتر است همه ی فرآیند های نگهداری از دستگاه همانند تمیز کاری، سرویس دهی، تعویض قطعات و … را با تاریخ انجام هر کدام ثبت نمایید.

لازم است تاکید کنیم در استفاده و همچنین نگهداری از این دستگاه کاربردی به هیچ وجه نباید سهل انگاری نمایید، لذا در صورت سهل انگاری نه تنها آزمایشاتی که با این دستگاه انجام خواهید داد دچار اختلال خواهند شد، بلکه امکان دارد تلفات زیان باری به وجود آورد.

نکات مهم در خرید انکوباتور آزمایشگاهی

در فرآیند خرید انکوباتور آزمایشگاهی اگر موارد زیر را در نظر بگیرید و توجه به آن ها را فراموش نفرمایید به طور قطع در نهایت بهترین و باکیفیت ترین دستگاه مورد احتیاج خود را تهیه خواهید کرد.

  • دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی در ابعاد و همچنین اندازه های مختلفی وجود دارند که متقاضیان باید با توجه به شرایطی که می خواهند از آن استفاده نمایند، ابعاد و اندازه ی مناسبی را تهیه نمایند.
  • قبل از هر چیزی نیاز است بدانید فرآیندی که می خواهید در آن از این دستگاه استفاده نمایید، نیازمند کدام مدل از آن خواهد بود تا بتوانید از مناسب ترین مدل در فرآیند آزمایشگاهی مد نظرتان بهره بگیرید.
  • بررسی کیفیت انواع و نیز اقسام برند های تولید کننده ی این دستگاه ها را می توان از تاثیر گذار ترین مراحل در خرید انکوباتور آزمایشگاهی بیان کرد، لذا می توانید با شناخت میزان کیفیت انواع مختلف برند های تولید کننده بهترین برند را جهت خرید انتخاب نمایید.
  • برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی پیشنهاد می شوداز افرادی کمک بگیرید که در این زمینه دارای اطلاعات جامعی می باشند تا بتوانند مناسب ترین مدل را تشخیص داده و به خرید بپردازند.

و موارد دیگری از این دست مورد های که در بالا اشاره شد.

اگر در مورد این دستگاه دارای اطلاعات کافی و همچنین جامعی نیستید می توانید با انتخاب روش خریدی معتبر و با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید. شرکت هایی که توانسته اند به اعتبار مطلوبی در زمینه ی فروش این دستگاه دست پیدا کنید به طور قطع دستگاه هایی با بهترین برند ها را برای فروش تهیه نموده اند.

همچنین نیاز است بدانید فروشندگان معتبر این دستگاه کارشناسان متخصصی را استخدام می کنند که بهترین راهنمایی ها را به مشتریان و همچنین مراجعه کنندگان خود ارائه دهند.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *