تولید اتوکلاو ایرانی و مقایسه برندهای مختلف آن

بررسی و مقایسه تولید کنندگان اتوکلاو ایرانی و برند های ایرانی

بهترین برند تولید اتوکلاو در ایران کدام است؟ آیا اتوکلاو هایی که در ایران تولید می شوند، با یکدیگر تفاوت دارند؟ قیمت برندهای ایرانی دستگاه اتوکلاو در ایران چقدر است؟ آیا می توانیم با اطمینان اقدام به خرید برندهای ایرانی دستگاه اتوکلاو نماییم؟ اتوکلاوهای ایرانی چه تفاوتی با اتوکلاوهای خارجی دارند؟ با ما همراه شوید تا به این سوالات با دقت و جزئیات بیشتر بپردازیم.

همانطور که می دانید اتوکلاوها دستگاه های ضروری و پرکاربردی در آزمایشگاه های مختلف به شمار می روند. از این دستگاه ها می توان به منظور استریل کردن وسایل در محیط های مختلف درمانی و پزشکی استفاده کرد. به گونه ای که تمامی میکروب ها و اسپورها را از روی این وسایل و دستگاه ها پاکسازی نموده و از بین برد.

از این رو هم در کشورهای مختلف جهان و هم در ایران، تولیدکنندگان بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند. این دستگاه ها اصولا با کمک بخار آب و حرارت آبی با فشار زیاد، اقدام به استریل نمودن وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی می نمایند. به گونه ای که دیگر نیازی به استفاده از روشهای شیمیایی برای از بین بردن میکروب های موجود بر روی تجهیزات آزمایشگاهی نیست.

اما از آنجایی که استفاده از این دستگاه ها در کشور از حساسیت بالایی برخوردار است، آیا برندهای اتوکلاو ایرانی در مقایسه با برندهای خارجی از اعتبار لازم برخوردار هستند؟ آیا می توانیم با اطمینان اقدام به استفاده از این برند دستگاه های آزمایشگاهی نماییم؟ برای دریافت پاسخ این سوال باید ابتدا به بررسی انواع برندهای تولیدی این دستگاه در ایران و خارج بپردازیم.

پرفروش ترین برندهای اتوکلاو در ایران

به طور کلی باید بیان کنیم که برندهای متنوع بسیاری در جهان وجود دارند که طبق استاندارد اقدام به تولید اتوکلاو می نمایند. هر یک از این برندها با یکدیگر از نظر قیمت، کارایی و دیگر مشخصات فنی متفاوت هستند. اما به دلیل کیفیت بالایی که دارند، مورد توجه قرار گرفته اند. از جمله پرفروش ترین این برندها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

برند FTZ

اتوکلاو FTZ در ظرفیت های مختلف بین 18 تا 23 لیتر تولید می شود. این نوع دستگاه های اتوکلاو مجهز به سیکل Prion بوده و می توانند ویروس های خطرناک را به راحتی از روی تجهیزات آزمایشگاهی حذف کنند. همچنین دارای مخزن آب جداگانه برای آب تمیز و کثیف داشته و از سیستم خشک کن نیز برخوردار هستند.

از آنجایی که استفاده از این نوع برند اتوکلاو آسان است، بسیاری از آزمایشگاه ها و مراکز درمانی برای استریل نمودن ابزارهای پزشکی از آن استفاده می کنند. البته متداول ترین مراکز استفاده کننده از این نوع اتوکلاوها، مراکز دندانپزشکی هستند.

برند شیک طب

از نمونه برندهای اتوکلاو ایرانی، باید به اتوکلاوهای شیک طب اشاره کنیم. این نوع دستگاه های استریلیزاسیون به منظور کنترل عفونت و جلوگیری از بروز بیماری های مختلف همچون ویروس ها، هپاتیت و … در محیط های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. می توانید اتوکلاوهای برند شیک طب را در دو نوع 18 لیتری و 23 لیتری تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید.
برند اتوکلاو شیک طب تمامی استانداردهای لازم را برای تولید انواع دستگاه های استریل کننده رعایت نموده است. از این رو این دستگاه ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و می توان با اطمینان آنها را تهیه نموده و در محیط های مختلف برای استریل کردن تجهیزات آزمایشگاهی مورد استفاده قرار داد.

برند کاوش مگا

شرکت کاوش مگا یکی از بهترین شرکت های تولید اتوکلاو در ایران است. این شرکت تولید کننده اتوکلاو، دستگاه های استریل کننده را در نمونه های متنوعی تولید و به بازار عرضه می کند. از نمونه دستگاه های استریل کننده برند کاوش مگا باید به اتوکلاو بیمارستانی، اتوکلاو کلاس N، اتوکلاو آزمایشگاهی، اتوکلاو کلینیکال، اتوکلاو کلاس B رومیزی و … اشاره کنیم.
تمامی دستگاه های اتوکلاو تولیدی بنرد کاوش مگا از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از نظر تکنولوژی با نمونه های خارجی برابری می کنند. همچنین این دستگاه ها از استاندارد ملی برخوردار بوده و می توان با اطمینان اقدام به تهیه آنها نمود.

برند آیکو

اتوکلاو آیکو در سری های مختلفی انجام می شود. هر یک از این سری دستگاه های اتوکلاو، از مشخصات و ظرفیت های مشخصی برخوردار هستند. می توانید در بازار دستگاه های اتوکلاو سری Sun را در ظرفین 22 و 23 لیتری تهیه نمایید. در حالی که دستگاه آیکو سری کوبیک، بوستر و ماتیسا را به ترتیب می توانید در سری 15 لیتری تا 36 لیتری، 18 تا 23 لیتری و 18 تا 22 لیتری تهیه و مورد استفاده قرار دهید.
هر یک از این نمونه دستگاه های اتوکلاو، از جنس مشخصی تولید شده اند. تولید اتوکلاو سری کوبیک، ماتیسا و بوستر از جنس فولاد ضد زنگ است. در حالی که جنس دستگاه های سری سان استیل ضد زنگ است. از این رو لازم است بسته به محیط مورد استفاده، اقدام به انتخاب و خرید هر یک از این نمونه دستگاه های اتوکلاو نمایید.

برند وصال گستر

یکی دیگر از انواع برندهای اتوکلاو در ایران، برند وصال گستر است. این نمونه از دستگاه ها دارای حجم 24 لیتری از نوع کلاس B هستند. همچنین از پمپ و وکیوم برخوردار بوده و قادر هستند وسایل حفره دار را به خوبی استریل نمایند. به همین دلیل انتخاب مناسبی برای دندانپزشکی ها به شمار می روند.
می توان با استفاده از این نوع دستگاه ها، در دو دمای 121 و 134 درجه سانتی گراد اقدام به استریل نمودن تجهیزات پزشکی نمود. به صراحت می توانیم بیان نماییم که این دستگاه های اتوکلاو نمونه ای از بهترین برندهای دستگاه استریلیزاسیون در ایران به شمار می روند. از این رو پزشکان قادر هستند با اطمینان اقدام به تهیه و استفاده از آنها نمایند.

مهمترین تفاوت برندهای تولید اتوکلاو ایرانی

اولین مسئله ای که برای مقایسه شرکت های تولیدکننده اتوکلاو ایرانی باید به آن توجه کنیم، میزان کیفیت دستگاه های تولید شده است. برخی از افراد در کشور بر این عقیده هستند که کیفیت دستگاه های وارداتی به کشور، از مطلوبیت بیشتری برخوردار هستند. به همین دلیل نیز بیشتر پزشکان و مراکز درمانی ترجیح می دهند این دستگاه ها را از برندهای خارجی تهیه کنند.
اما باید بگوییم اتوکلاوهای ایرانی طبق آخرین استانداردهای روز دنیا تولید می شود. از این رو این دستگاه ها هیچ تفاوتی با نمونه های خارجی خود ندارند. از سوی دیگر به دلیل تحریم بودن ایران، دستگاه های اتوکلاو خارجی وارد کشور نمی شوند. دستگاه هایی هم که وارد کشور می شوند از قیمت بالایی برخوردار هستند.
از این رو بیشتر دندانپزشکان و مراکز درمانی ترجیح می دهند اقدام به تهیه اتوکلاوهای تولید داخلی نمایند. برندهای داخلی اتوکلاو نه تنها از نظر کیفیت با نمونه های خارجی برابری می کنند، بلکه از قیمت پایین تری نیز برخوردار هستند. به همین دلیل خرید این دستگاه ها مقرون به صرفه تر بوده و از آنجایی که واسطه ها برای تهیه این دستگاه های استریلیزاسیون حذف شده اند، مناسب تر هستند.

تنها کافیست از میان بهترین برندهای اتوکلاو ایرانی ( کاوش مگا )  را انتخاب نموده و اقدام به خرید آن نمایید. می توانید برای تهیه این دستگاه ها به سراغ نمایندگی های معتبر عرضه کننده دستگاه های اتوکلاو ایرانی مراجعه نمایید؛ تا با اطمینان اقدام به خرید کنید.

موارد استفاده از انواع دستگاه های اتوکلاو 

به طور کلی می توان دستگاه های اتوکلاو تولید ایران را در موارد مختلفی مورد استفاده قرار داد. تولید اتوکلاو با این هدف انجام می شود که بتوان از وسایل پزشکی و آزمایشگاهی، تمامی میکروب ها را زدود. این دستگاه ها می توانند هر نوع میکروارگانیسم را در دمای بالا و با شدت فشار زیاد از بین برده و نابود کنند.

از این رو از در آزمایشگاه ها و مراکز درمانی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در اصل می توانیم این دستگاه ها را از تجهیزات ضروری در دندانپزشکی ها، بیمارستان های کوچک و بزرگ، مطب های مامایی، کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی و حتی دیگر مراکز درمانی به شمار آوریم.

اتوکلاوهای ایرانی در ایران تولید می شود. از این رو این دستگاه ها همگی دارای گارانتی معتبر هستند. در طی سالهای گذشته که مراکز درمانی و پزشکی از این دستگاه ها استفاده کرده اند، تاکنون گزارشی مبنی بر بی کیفیت بودن این دستگاه ها اعلام نشده است. حتی باید بیان کنیم که نمونه هایی از این دستگاه ها به منظور ضد عفونی کردن برخی از زباله های پزشکی نیز مورد استفاده قرار گرفته اند.

از این رو تولید این دستگاه ها در ایران رونق یافته و نمایندگی های مختلف برندهای معتبری از این دستگاه ها را در دسترس خریداران قرار داده اند. پس خرید این دستگاه ها هزینه زیادی در بر نداشته و می توان به راحتی و از طریق نمایندگی های معتبر اقدام به خرید آنها نمود.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *