تنظیم دیتالاگر فشار و دما در اتوکلاو

دیتالاگر فشار و دما اتوکلاو یا بخار؟

برای از بین بردن یک سلول از طریق گرما، ‌باید دمای آن تا جایی بالا رود که پروتئین‌های موجود در دیواره سلولی تجزیه و انعقاد شود. بخار یک محیط بسیار کارآمد برای انتقال حرارت است، ‌بنابراین یک روش عالی برای از بین بردن میکروب‌ها است. از طرف دیگر، ‌هوا به دلیل داشتن مفهومی به نام گرمای تبخیر یا همان دیتالاگر فشار و دما اتوکلاو، ‌روشی بسیار ناکارآمد برای انتقال گرما / انرژی در مقایسه با بخار است.

به طور خلاصه، بخار به این صورت است که در فرآیند عقیم‌سازی به عقیم می‌رسیم.

  • بهبود سامانه کاسپین
  • مینی سبد خرید
  • دیتالاگر دما و فشار اتوکلاو
  • دیتالاگر دما و فشار اتوکلاو (ثبات دما و فشار)

در سال ۲۰۰۲، بعد از درک نیازهای مشتریان و مخاطبان در قالب پروژه‌های تحقیق و توسعه نسبت به ارائه محصول و خدمات جدید، اقداماتی صورت گرفت.

شرکت تکنو سافت علاوه بر این که انواع دیتالاگر فشار و دما اتوکلاو را تولید کرده است، می تواند راه‌حل ‌های جامعی در زمینه برنامه‌های کنترل شرایط در واحدهای صنعتی، حمل ‌ ونقل، پزشکی و آزمایشگاه‌ ها ارائه ‌کند.

برای تمامی نیاز های مشتریان تنوع دیتالاگر فشار و دما اتوکلاو موجب شده که راه‌حل‌ های کامل و تخصصی وجود داشته باشد.

عقیم‌سازی بخش مهمی از بسیاری از محیط‌های تجاری از جمله بیمارستان‌ها، مطب‌های دندانپزشکی و استودیوهای خالکوبی است. اتوکلاوها که کشتی‌های بزرگ فولادی هستند که می‌توانند ابزارهای پزشکی و سایر موارد را عقیم‌سازی کنند، عقیم‌سازی را ساده‌تر و ارزان‌تر کرده‌اند.

اما، بدون‌اعتبار و نقشه‌برداری مناسب، ممکن است اتوکلاو شما به درستی کار نکند و دیتالاگر فشار و دما اتوکلاو به مشکل بربخورد.

به‌عنوان بخشی از فرآیند عقیم‌‌سازی، سه پارامتر مهم وجود دارد:

فشار، دما و زمان.

برای اطمینان از عقیم‌سازی مناسب، اعتبارسنجی چرخه‌های اتوکلاو خود با یک دستگاه ثبت داده دیتالاگر فشار و دما اتوکلاو قابل ردیابی NIST توصیه می‌شود و غالباً با تنظیم بدن لازم است.

گزینه‌های مختلف برای نظارت و ورود به چرخه دیتالاگر فشار و دما اتوکلاو را توضیح می‌دهیم

اتوکلاوها و عقیم‌سازی

اتوکلاو‌های استریلیزاسیون به‌طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای اطمینان از ایمنی بیمار و مصرف‌کننده از اجزای مهم هستند. دیتالاگر فشار و دما اتوکلاو از عقیم‌سازی بخار استفاده می‌کنند که ارزان، غیرسمی، مؤثر است و به سرعت در حال گرم کردن بیشتر مواد از جمله پارچه‌های نافذ است.

اتوکلاوها به‌صورت چرخه‌‌ای کار می‌کنند، اما برای تأیید اینکه عقیم‌سازی مؤثر بوده است، دیتالاگر دما و فشار اتوکلاو باید کنترل و وارد سیستم شوند.

نحوه ورود چرخه‌ها برای اعتبارسنجی دیتالاگر دما و فشار اتوکلاو

از آنجاکه عقیم‌سازی نیاز به درجه حرارت بالا و فشار زیاد دارد، می‌تواند یک محیط چالش‌برانگیز برای الکترونیک باشد. بیشتر گزارشگرهای منظم داده نمی‌توانند در مدت زمان کوتاه بیش از 80 درجه سانتیگراد تحمل کنند. با این حال، برای از بین بردن هرگونه فعالیت میکروب‌‌کش و اطمینان از عقیم‌سازی، درجه حرارت عقیم‌سازی بخار باید در یک دامنه 121 درجه سانتیگراد و 132 درجه سانتیگراد باشد.

گزینه دوم استفاده از یک فهرستگر مستقل داده است. فایده این است که استفاده از آن ساده است و از آنجاکه مستقل از سیستم دیتالاگر دما و فشار اتوکلاو است، تعیین اینکه عملکرد درست است یا نه، بسیار ساده‌تر است. نکته منفی این است که این یک راه‌حل گران‌تر است.

ملاحظات مربوط به انتخاب داده‌یاب دیتالاگر دما و فشار اتوکلاو

هنگام انتخاب یک نقشه بردار داده، این پنج عامل را در خاطر داشته باشید:

دامنه دما: دامنه روی چوب باید حداقل 140 درجه سانتیگراد باشد و قادر به تحمل آن درجه حرارت برای مدت طولانی باشد.

دامنه فشار: از آنجا که چرخه عقیم‌سازی در اتوکلاوها می‌توانند به 15psi بالاتر از فشار اتمسفر برسند، حداقل 35psi توصیه می‌شود.

اندازه: اندازه کوچک توصیه می‌شود فضای بیشتری در اتوکلاو باقی بماند.

کاوشگر خارجی: بسته به شکل مواردی که در آن قرار است عقیم‌سازی شود، ممکن است به یک داده کاوی با یک پروب خارجی احتیاج داشته باشد. موارد نامنظم، مانند بطری‌ها، ویال‌ها یا لوله‌ها، برای ضدعفونی کردن سخت است، می‌توان یک پروب را در داخل آن‌ها قرار داد تا از عقیم‌سازی اطمینان حاصل شود.

در اینجا دو چوب اطلاعات وجود دارد که می‌توانند استانداردهای اعتبار سنجی اتوکلاو را برآورده کنند

OM-CP-PRTEMP140 یک چوب اطلاعاتی دما و فشار بالا است که به‌طور خاص برای استفاده در اعتبار سنجی اتوکلاو، مطالعات نقشه برداری و فرآیندهای تحت‌فشار ایجاد شده است. که از جنس استیل می باشد که  ضد زنگ دارد و طول آن کمتر از 64 میلی متر (2.5 اینچ) است و به آن اجازه می‌دهد تا به صورت گسسته در فضاهای کوچک جا بگیرد.

OM-CP-HITEMP140X2-FP یک‌سری از چوب درخت داده‌های با دمای بالا دو کانال است که با دو کاوش انعطاف پذیر یا یک کاوشگر قابل انعطاف و یک ترکیب کاوشگر قابل خمش از جنس استنلس استیل موجود است. این چوب دارای اعتبار اتوکلاو ایده‌آل است، به ویژه برای نظارت بر دما در لوله‌های آزمایش، ویال‌های کوچک و سایر کاربردهای ظریف.

OM-CP-HITEMP140 می‌تواند حداکثر 32.700 قرائت را در خود جای دهد و از یک کاوشگر خارجی سفت و محکم 1 اینچ که قادر به اندازه گیری درجه حرارت‌های طولانی، تا 260 درجه سانتیگراد (500 درجه فارنهایت) است، استفاده می‌کند .این دستگاه قرائت‌های مهر و موم شده را ضبط می‌کند، و دیگر ندارد. حافظه حالت جامد ولتاژ که حتی اگر باتری تخلیه شود، اطلاعات را حفظ می‌کند.

استفاده از نرم افزار OM-CP-HITEMP140، شروع، توقف و بارگیری OM-CP-HITEMP140 ساده و آسان است. داده‌های گرافیکی، جدولی و خلاصه‌‌ای برای تجزیه و تحلیل ارائه شده و داده‌ها را می‌توان در ° C، ° F، K یا ° R مشاهده کرد. همچنین برای محاسبات بیشتر، داده‌ها می‌توانند به صورت خودکار به Excel:registered: صادر شوند.

OM-CP-MULTIMOUNT-Z یک سوار یا ایستاده همه کاره با استفاده از داده‌های OM-CP-HITEMP140 است. می‌توان از آن برای تثبیت یک چوب در داخل اتوکلاو استفاده کرد، یا برای ایجاد یک پایه دستیابی به یک سطح صاف پیچ خورد. OM-CP-MULTIMOUNT-Z از فولاد ضد زنگ 316 ساخته شده است و قادر به تحمل درجه حرارت تا 150 درجه سانتیگراد است و آن را برای استفاده در فرایندهای عقیم‌سازی دیتالاگر فشار و دما اتوکلاو ایده‌آل می‌کند.

کاوشگرهای قابل خم‌شدن از جنس استنلس استیل بسیار بادوام و درعین‌حال قابل‌تنظیم هستند تا دقیقاً در صورت لزوم اندازه‌گیری شوند

پروب‌های نوک‌سوزنی از جنس استنلس استیل برای محصولات باریک مانند لوله بسیارعالی است.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *