بررسی تولیدکنندگان اتوکلاو در سال 2023

امروزه هر جنسی در بازار دارای انواع و اقسام مختلفی می باشد. تولید اتوکلاو نیز از این قائده خارج نمی باشند. اغلب افرادی که به دنبال خرید دستگاه های اتوکلاو هستند در پی خرید بهترین برند اتوکلاو می باشند. اگر در خصوص این دستگاه ها تحقیق انجام داده باشید، حتما برایتان این سوال ایجاد شده است که بهترین تولیدکننده اتوکلاو موجود در بازار کدام است؟ و یا بهترین برند در تولید اتوکلاو چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد؟ اگر به دنبال پیدا کردن جواب های سوال خودتان هستید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید، چون قصد داریم در خصوص این موضوع اطلاعاتی مفید در اختیارتان قرار دهیم.

دستگاه اتوکلاو به عنوان یک استریل کننده بسیار قوی

دستگاه های استریل کننده ابزار، تجهیزات و همچنین مواد موجود در مطب های دندانپزشکی، آزمایشگاه ها و بیمارستان ها، اهمیت بسیاری بالایی در دنیای امروز دارند. یکی از کم هزینه­ترین و همچنین آسان­ترین شیوه های استریل در هر یک از محیط های بالا، استفاده از دستگاه استریل کننده ای تحت عنوان دستگاه اتوکلاو خواهد بود.

این دستگاه ها با استفاده از خاصیت ترمودینامیک آب خالص در دما و همچنین فشار زیاد، تمامی عوامل آلودگی و میکروب ها را از تجهیزات و مواد از بین خواهد برد.

در حال حاضر وجود مارک ها و نیز برندهای متفاوت دستگاه اتوکلاو در بازار می تواند باعث سردرگمی در هنگام خرید برای خریداران شود. پیشنهاد می شود با شناخت نمایندگی های معتبر فروش در بازار و همچنین دریافت مشاوره های قبل از خرید اتوکلاو، می توانید بهترین راهکار در فضای بازارهای امروزی در جهت خرید مناسب­ترین برند اتوکلاو را داشته باشید.

تولید اتوکلاو

اتوکلاو نام تخصصی دستگاهی می باشد که در مراکز مختلف جهت استریل و همچنین میکروب زدایی از وسایل مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. نکته جالب درباره شیوه ی میکروب زدایی دستگاه اتوکلاو به این صورت است که انواع مختلف این دستگاه قابلیت استریل مواد در فاز های مختلفی همانند جامد و مایع را خواهد داشت.

بنابراین با در نظر گرفتن این مطلب به دامنه گسترده کاری دستگاه های اتوکلاو پی خواهید برد. در واقع این دستگاه فرآیند استریل را با روش­های مختلفی همانند روش استریل با فشار بالای بخار آب و نیز استریل با کارتریج هایی همچون پر اکسید هیدروژن صورت می پذیرد.

کشورهای موفق در تولید اتوکلاو آزمایشگاهی

یکی از مهم ترین مسائلی که باعث خواهد شد تا شما بتوانید اقدام به خرید برجسته ترین برند اتوکلاو نمایید، این است که بدانید این اتوکلاوها توسط چه کشوری تولید می شوند. ایتالیا یکی از کشورهای موفق در تولید اتوکلاو در سطح دنیا می باشد، اتوکلاوهایی که توسط این کشور تولید می شوند بسیار با کیفیت خواهند بود و می توان برای مدت زمانی طولانی از آن ها استفاده نمود.

 تکنوگاز و یوروندا از بهترین برندهای تولید اتوکلاو دندانپزشکی به حساب می آیند که بسیاری از مردم در سراسر دنیا از آن استفاده خواهند کرد این برندها به دلیل کیفیت مثال زدنی که ایجاد می کنند، انتخاب اول بسیاری از مشتریان و حتی  دندانپزشکان جهت خرید هستند.

از ویژگی بااهمیت بهترین برند اتوکلاوها  می توان به این موضوع اشاره نمود که دارای تائیدیه های CE اروپا و Iso می باشند. در حالیکه اتوکلاوها این دو تائیدیه را داشته باشند می توانید با خیالی راحت اقدام به خرید آن ها کنید.

به دلیل وجود تحریم های بسیار زیاد، بسیاری از برندهای مطرح اتوکلاو در دنیا وارد کشور نمی خواهند شد. در بین اتوکلاوهایی که در کشور یافت می شوند، آن دسته از اتوکلاوهایی که ساخت کشور کره جنوبی و همچنین چین می باشند، خواهند توانست، نیاز افراد را به خوبی برآورده کند. البته به صورت کلی تولید اتوکلاو در کشورهای اروپایی در سطح بالایی انجام می شود و کیفیت بسیار بالاتری را نسبت به اتوکلاوهای سایر کشورهای آسیایی از خود نشان می دهند.

کاربرد دستگاه اتوکلاو

کاربرد دستگاه اتوکلاو بیشتر در شاخه پزشکی می باشد. اما به همین محدوده ختم نخواهد شد و امروزه شاهد کاربرد گسترده تری در صنایع مختلف، از این دستگاه استریلیزاسیون  یا دستگاه انوکلاو هستیم. مواردی که در ادامه بیان می شود، از عمده کاربرد های انواع دستگاه اتوکلاو خواهد بود.

  • مطب دندانپزشکی
  • مطب مامایی و همچنین زیبایی پوست و مو
  • مطب ها و نیز کلینیک های پزشک عمومی
  • بیمارستان ها و درمانگاه ها
  • صنعت تولید مواد غذایی مانند کنسروسازی و تولید قارچ
  • آزمایشگاه های تحقیقاتی، پزشکی و نیز آموزشی
  • داروسازی
  • صنعت تولید لاستیک

انواع برندهای تولید اتوکلاو

انواع متنوعی از برند اتوکلاو در کاربرد های مختلف توسط شرکت های مختلفی تولید خواهند شد. شرکت های تولید اتوکلاو صنعتی در نتیجه رقابت با همدیگر سعی در ارائه بالاترین کیفیت و همچنین قابلیت مطلوب نموده اند. با وجود تکنولوژی جدید استفاده شده در تولید اتوکلاو ایرانی، درخواست در جهت خرید اتوکلاو تولید ایران بسیار بالاتر از مدل های اتوکلاو خارجی می باشد. در این راستا بعضی از شرکت های فعال در مورد تولید اتوکلاو را برای آشنایی بیشتر معرفی می کنیم:

  • شرکت پارس مهر
  • شرکت ماهان طب
  • شرکت طب زعیم
  • شرکت کاووش مگا
  • شرکت نور صنعت فردوس
  • شرکت فرازمهر
  • شرکت توسن تجهیز
  • شرکت هپاسکو

انواع دستگاه اتوکلاو از نوع اتوکلاو کلاس b و اتوکلاو کلاس n، بیشترین درخواست خرید اتوکلاو را دارا هستند.

پرفروش ترین برندهای اتوکلاو در ایران

به طور کلی باید می توان گفت، که برندهای متنوع زیادی در جهان یافت می شوند که طبق استاندارد اقدام به تولید اتوکلاو می کنند. هر یک از این برندها با یکدیگر از جهت قیمت، کارایی و همچنین دیگر مشخصات فنی متفاوت می باشند. اما به دلیل اصلی کیفیت بالایی که ارائه می دهند، مورد توجه قرار خواهد گرفت.


تاثیر برند یک دستگاه اتوکلاو  بر قیمت آن 

قیمت دستگاه های اتوکلاو با نحوه کارکرد آن ها رابطه مستقیمی خواهد داشت. در صورتی که یک اتوکلاو بتواند پاسخگوی تمام نیازها باشد، طبعا قیمت بیش تری را برای فروش به خود اختصاص خواهد داد. مهم ترین چیزی که تاثیر بسیار مستقیمی را بر روی قیمت دستگاه اتوکلاو می گذارد، برند سازنده آن خواهد بود. طبعا اتوکلاوی که ساخت کشور ایتالیا می باشد، قیمت بالاتری را نسبت به اتوکلاوی که ساخت کشور چین می باشد، خواهد داشت.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *